Krótki film o Polakach – rodacy walczą ze stereotypami panującymi w Wielkiej Brytanii

from Poland with love

3,5 minuty – tyle trwa film „From Poland with Love”, który zdecydowali się nakręcić polscy internauci chcący walczyć ze stereotypami na temat Polaków, jakie panują na Wyspach Brytyjskich. Drobna inicjatywa dość szybko została rozpowszechniona w sieci, a inicjatorów wsparł nawet koncern paliwowy PKN Orlen. Natomiast współautorem krótkiego filmiku jest Studio Filmowe „Czarny Słoń”, które ma spore doświadczenie w realizacji projektów z zakresu tzw. „marketingu historycznego”. W efekcie powstał krótkometrażowy film, który prezentuje największe sukcesy Polski, jednocześnie wspominając o jej symbolach i innych ważnych kwestiach związanych z Polakami.

Całość zaczyna się od słów przyznających, że o Polakach mówi się dużo, szczególnie w Wielkiej Brytanii, jednak nie wszystko jest prawdą. Twórcy filmiku postanowili podkreślić, że Polacy mają na swoim koncie wielkie osiągnięcia i lubią być pierwsi, dlatego nasza konstytucja była pierwszą w Europie, a poza tym, zorganizowaliśmy pierwsze wybory za Żelazną Kurtyną, w których udział wzięła opozycja. Wspomniano także o tym, że to właśnie Polacy zdołali uchronić Europę przed Armią Czerwoną, odważnie przerywając jej marsz.

Oprócz tego, twórcy postanowili pochwalić się największymi rodakami. Oczywiście, pojawił się papież Jan Paweł II, ale mowa jest też o polskich sportowcach, w tym o reprezentacji Polski w piłce nożnej, która w 1973r. odniosła sukces na Wembley w meczu z Anglikami. Nie zabrakło fragmentów dotyczących najważniejszych polskich uczonych. Mówiąc o naszych osiągnięciach naukowych zaznaczono, że to Polacy stworzyli pierwszą wycieraczkę samochodową, ręczną kamerę filmową i wykrywacz min. Ponadto, to właśnie w naszym kraju przeprowadzono pierwszy na świecie przeszczep twarzy dokonany z uwagi na wskazania życiowe.

Filmik bardzo szybko zaczął rozprzestrzeniać się w sieci tak, jak spodziewali się tego jego twórcy. Chociaż na razie oglądany jest głównie przez Polaków, to jednak Brytyjczycy coraz częściej na niego trafiają. Dbają o to m.in. przebywający zagranicą Polacy, którym zależy, by film trafiał do Brytyjczyków i realnie pomagał walczyć z krzywdzącymi nas stereotypami. Specjalnie dla promocji filmu, stworzono już profil na Facebooku, a dodatkowo, zorganizowana ma zostać akcja „Prześlij film znajomemu Brytyjczykowi”.

GD Star Rating
loading...

Oni mają swoje zdanie o filmach

Zostaw komentarz