Reklamy w przerwach podczas emisji filmu w telewizji wielu z nas działają na nerwy. Z tego też powodu, część widzów woli oglądać filmy w kinach. Jednak okazuje się, że i tam nie unikniemy długich i nużących spotów. Różnica jest taka, że w kinie puszczane są one przed rozpoczęciem seansu. Mimo tego, bywają niezwykle irytujące. Szczególne protesty wzbudziły bardzo długie reklamy wyświetlane przed seansami filmów dla dzieci. Jak się okazało, czasem trwają one nawet 36 minut!
Reklamy pojawiające się przed filmami dla dzieci są męczące nie tylko dla rodziców, ale przede wszystkim – dla najmłodszych widzów. Jak przyznają ich opiekunowie, zdarza się, że pociecha chce wyjść z kina jeszcze przed rozpoczęciem seansu. Nie da się ukryć, że maluchy dość szybko nudzą się filmami, dlatego te kręcone z myślą o nich są z reguły krótsze od produkcji dla dorosłych. Kiedy jednak okazuje się, że reklamy przed seansem trwają kilkadziesiąt minut, różnica ta przestaje być widoczna, a maluchy czują się znużone, zanim w ogóle zaczną oglądać film. Spoty reklamowe tracą przy tym sens, ponieważ najczęściej kierowane są one do dorosłych, a rodzice nie zwracają na nie uwagi, czując poirytowanie i skupiając się na reakcjach dziecka.
Jak twierdzą opiekunowie najmłodszych widzów, czas trwania reklam puszczanych przed filmem w ostatnich czasach zaczął się wydłużać. Niektórzy twierdzą, że film trwający ok. godziny poprzedza nawet do kilkudziesięciu minut reklam. Na spoty reklamowe narzekają nawet ci rodzice, którzy ze swoimi pociechami specjalnie przychodzą na seans o 20 minut później niż powinni. Okazuje się bowiem, że mimo spóźnienia, czasem i tak bywają zmuszeniu do oglądania kilkunastominutowych reklam.
Pracownicy kin bronią się, że reklamy trwają zwykle nie dłużej niż 20 minut. Część tego czasu poświęcona jest na reklamy, a część na zwiastuny. Dodają przy tym, że nie są w stanie ograniczyć tego czasu, ponieważ większość spotów jest zamieszczanych przez dystrybutorów i producentów, więc wraz z filmem stanowią one nierozerwalną całość. Mimo tego, okazuje się, że wciąż jeszcze są kina, w których cały blok reklamowy trwa nie dłużej niż 7 minut.
A co na temat reklam w kinie mówią psychologowie dziecięcy? Specjaliści zachęcają, by starać się zająć dziecku czas tak, by nie znudziło się spotami i nie chciało wracać do domu przed rozpoczęciem filmu. Doradzają, by dyskutować z pociechami o tym, co przedstawiają reklamy, tłumacząc przy okazji, że nie wszystko, co jest w nich prezentowane należy przyjmować za pewnik.
loading...
Dyskusje
śmieszny : Millerowie – recenzja filmu
Fajny film, polecam!Alicja : Hostel
Co za bzdura. To nie Oli roztacza przed chłopakami wizję raju, a przypadkowo poznany w Amsterdamie alfons- naganiacz z pieprzykiem...agniesia : Ostatni pociąg do Auschwitz
Strasznie przygnębiający film.Jolka : Skóra, w której żyję – recenzja filmu
"Skóra w której żyję" to film dla miłośników twórczości Almodovara. Te filmy ogląda się nie po to, by wyławiać absurdalność...Solidbhp : Skazaniec – recenzja filmu
Bardzo dobry film. Wciaga od pierwszych minut.Artur : Rzeź – recenzja filmu
...mimo podeszłego wieku jest w formie? Po prostu - forma nie ma nic do wieku, Polański ma KLASĘ, film jest...Damian : RUIN – akcja w postapokaliptycznym świecie
Film ma już pięć lat i od tego czasu powstało wiele równie ciekawych produkcji krótkometrażowych. Razem ze znajomymi zrobiliśmy takie...Dominika : Historia amerykańskiego kina
Proponuje pracę J. Płażewskiego, Historia kina. Autor zapewne bazował na tej książce.tomasz : Biegnij Lola, biegnij – recenzja filmu
-nic dodać,nic ująć..popieram recenzje.Bardzo fajne kino i muzykę też należy uznać .pozdrawiam .KOWAL : Incredible Hulk – zwiastun filmu
Co jak co, ale HULK to klasyk, 1 czesc mega, teraz a avangersami lata to nie to samo :P chociaz...